Rozhodně kvalita. V oblasti italského Turína vznikalo na přelomu 19. a 20. století mnoho pražíren kávy. Některé z nich přerostly do světoznámých značek, které existují dodnes. Jednou z nich je například káva Lavazza, jejíž příběh se začal psát už v roce 1885. Německý Hamburk v poválečném období na úspěch italských pražíren navázal. Jednou z nejvýznamnějších značek se zde stalo Tchibo.
Více než 100 od otevření koloniálu
První koloniál, který prodával všechno možné, si otevřel Luigi Lavazza v roce 1885, poté co přišel do Turína. Později se ukázalo, že kromě prodeje věcí do domácnosti je finančně výhodné také pražit kávu. A tak se do toho tento dobrodruh tělem i duší pustil. A měl úspěch. Pro své zákazníky by udělal cokoliv. Dokonce si pořídl dodávku, kterou jim dovážel kvalitní čerstvě praženou a případně i namletou kávu. Takový luxus by se určitě líbil každému. Jak asi musel chutnat nápoj připravený z takto kvalitní suroviny. Ostatně příprava kávy v Itálii v té době představovala výrobu opravdu silných nápojů, které by s lecjakým současným milovníkem kávy pěkně zacloumaly.
Vytvořit něco nového
Luigi Lavazza a později i jeho následovníci z řad rodiny se vždy snažili dát zákazníkům něco nového, co nikde jinde nedostanou. Jako první přišla značka Lavazza s balením kávy do speciálního papíru, který uchovával aroma a chuť čerstvě pražené kávy. Později přišla jako první také s vakuovým balením zrnkové kávy. A právě tato snaha je vlastní i značce Tchibo, kterou založili v roce 1949 dva společníci v německém Hamburku. Její expanze byla opravdu rychlá. Hned po 9 letech došlo k otevření téměř 80 obchodů po celém Německu. Na expanzi se ostatně Tchibo soustředí dodnes. Aktuálně má v hledáčku střední a východní Evropu a lze očekávat, že tím to rozhodně končit nebude.
Káva a vše ostatní
O tom, že historie se opakuje, svědčí i to, že Luigi Lavazza ve svém obchodě nejprve prodával koloniální zboží doplněné kávou. Značka Tchibo je dnes pověstná tím, že kromě kávy nabízí i zboží denní potřeby a oděvy. Jakoby se kruh uzavřel. Vedle tchibo kapslí si tak v obchodech této značky můžete koupit třeba i bundu proti dešti. Jak se ukázalo, zákazníci tuto kombinaci milují a rozhodně jí jen tak nezavrhnou. Koho by nebavilo zajít si do jednoho obchodu na skvělou kávu s něčím sladkým na zub, a zároveň si koupit i něco trvanlivějšího.